KY`s tidligere kontaktperson er tilbake!
Tone Grønvold er tilbake i Gjensidige som KY`s kontaktperson.
Det er en gledelig nyhet å kunne meddele at KY`s tidligere kontaktperson i Gjensidige, Tone Grønvold er tilbake! Vi er takknemlig for at Tone er med oss på laget. Hun har en særegen kompetanse om KY som organisasjon og ikke minst er hun dyktig på forsikringer!
Tone har mange års erfaring fra forsikringsbransjen og hun startet i Gjensidige allerede i 2007. Da ble hun tildelt ansvaret for å ivareta våre medlemmer, nye som gamle. Hun var KY sin kontaktperson i Gjensidige frem til 2016 og nå er hun tilbake.
Vi har tatt en prat med Tone om hvordan det er å være tilbake og hva hun kan bidra med til våre medlemmer.
Et blidere menneske skal vi lete lenge etter. Hun er ikke bare blid men også kunnskapsrik, imøtekommende og fleksibel. For Tone er det viktig å være tilgjengelig for medlemmene, hun er klar over at mange av våre medlemmer innehar turnusarbeid, og at det ikke alltid er lett å ta kontakt innenfor normalarbeidsdagen. Hun omtaler medlemmene i KY som «sine medlemmer» og føler et eierskap til KY. Hun uttrykker på mange måter at KY er hennes lille «baby» og at hun kjenner vår fagorganisasjon godt.
Tone skal yte samme service for medlemmene, som tidligere og hun ønsker veldig gjerne å bli invitert av tillitsvalgte til enhetene i Kriminalomsorgen.

For Tone er åpenhet og dialog viktig i jobben, det er også derfor hun ønsker å være tilgjengelig. Når nye medlemmer tar kontakt begynner hun alltid med en behovstavdekking. Ingen er like og hvert enkelt medlem har ulike behov for forsikringer. Man skal ikke «overforsikre» seg og man skal føle at man er i en bedre situasjon etter kontakt.
Jeg har høy kunnskap om personforsikringer og har god evne til å sette meg inn i hvert medlems livssituasjon og skreddersyr forsikringspakker til den enkelte. For meg er det viktig å gi kunden økonomisk trygghet.
Hvordan synes du Gjensidige ivaretar sine kunder med tanke på koronapandemien?
Tone skryter av de ansatte ved skadeteamet, som har håndtert og behandlet mange saker på kort tid. De fleste har søkt økonomisk dekning fra forsikringsselskapet for avlyste ferieplaner som følge av koronapandemien.
Så Tone, hvorfor er Gjensidige å foretrekke fremfor andre forsikringsselskaper?
Medlemmene skal få og får personlig rådgivning av kontaktpersonen sin. I tillegg får du kundeutbytte hvert år. Som medlem av KY og som kunde hos Gjensidige er du ikke bare et navn i mengden, men en kunde med behov som skal bli godt ivaretatt. Hvert enkelt medlem er viktig og alle har ulike behov. Vi er i ulike livssituasjoner og livsfaser.
Vil du komme med noen tips, anbefalinger og råd til gamle og nye KY medlemmer?
Jeg skal sørge for å ta like godt vare på kundene nå som tidligere. For meg er hver enkelt av dere viktige. Ikke nøl med å ta kontakt. Jeg er tilgjengelig på telefon og SMS. Svarer jeg ikke på telefonen ringer jeg deg opp igjen.
Det er viktig at nye medlemmer tar kontakt. Vi har et samarbeid med Nordea Direct som satser på unge kunder i etableringsfasen. Jeg kan henvise medlemmene fra Gjensidige til Nordea Direct.
Jeg er glad for å være tilbake og få være kontakten til KY medlemmene igjen.
Er du på vippepunktet og usikker på om du skal bli medlem?
Da kan du ta kontakt med Tone i Gjensidige i tillegg til oss i KY.
Tone Grønvold, E-post: tone.gronvold@gjensidige.no, M: 90 12 18 02